<Tilbage til oversigten

Mobil- og netbank

Mobilbank

  • Hvordan kontakter jeg Support?

    Har du spørgsmål til, hvordan du bruger mobilbanken, eller hvordan du får den til at virke, kan du kontakte Support. 

    Ring til Support på telefon 38 48 48 49 (privat) – eller 38 48 48 62 (erhverv) 
     
    Åbningstider 
    Mandag til torsdag: 08:00 - 22:00 
    Fredag: 08:00 - 18:00 
    Lørdag: 10:00 - 18:00 
    Søndag: 10:00 - 22:00 
     
    Særlige åbningstider 
    Nytårsaftensdag 31. december: 10:00 - 16:00  
     
    Support holder lukket 
    Alle almindelige helligdage og følgende dage:  
    Fredag efter Kristi Himmelfartsdag  
    Grundlovsdag den 5. juni  
    Juleaftensdag den 24. december 

  • Min mobilbank er blevet spærret?

    Hvis du har indtastet forkert adgangskode i mobilbank-appen for mange gange, bliver den automatisk spærret. Du kan ophæve spærringen i AL-NetBank. 

    Sådan gør du i netbanken (privat): 

      1. Tryk på dit navn øverst til højre
      2. Vælg Ophæv spærring 

     

    Sådan gør du i netbanken (erhverv): 

      1. Vælg Indstillinger  
      2. Vælg Adgang til mobilbank 
      3. Vælg Ophæv spærring 
  • Hvordan tilmelder jeg mig mobilbanken som privatkunde?

    Inden du kan logge på mobilbanken, skal du oprette en personlig pinkode i AL-NetBank (netbanken i en browser). Den personlige pinkode, skal du bruge til at logge ind med i mobilbanken. 

    Sådan gør du i netbanken (privat): 

      1. Vælg dit navn øverst til højre
      2. Vælg Mobilbank
      3. Angiv en personlig pinkode og Godkend 

    Nu kan du downloade vores gratis mobilbank app i App Store eller Google Play. 

  • Hvordan tilmelder jeg mig mobilbanken som erhvervskunde?

    For at bruge mobilbank-appen skal virksomheden have en aftale om AL-Netbank Erhverv. 

    Har du allerede et login til Netbank Erhverv, skal du oprette en personlig pinkode i Netbank Erhverv, inden du kan logge på mobilbanken. Den personlige pinkode, skal du bruge til at logge ind med i mobilbanken. 

    Sådan gør du i netbanken (erhverv): 

    1. Vælg Indstillinger  
    2. Vælg Adgang til mobilbank 
    3. Angiv en personlig pinkode og Godkend
    4. Nu kan du downloade vores gratis app AL-Bank Erhverv i App Store eller Google Play. 
    5. Log på appen med dit 11-cifrede brugernummer* og personlige pinkode 
    6. Log på med dit NemID til Netbank Erhverv (kun første gang) 

    *) Dit 11-cifrede brugernummer finder du Netbank Erhverv. Vælg Indstillinger og se det  nederst i menuen, som nu folder ud. 

  • Jeg har glemt min pinkode til mobilbanken – kan jeg oprette en ny?

    Har du glemt din pinkode til mobilbanken, skal du oprette en ny personlig pinkode i AL-NetBank (netbanken i en browser). 

    Sådan gør du i netbanken (privat): 

      1. Vælg dit navn øverst til højre
      2. Vælg Mobilbank
      3. Vælg Skifte pinkode  
      4. Angiv en ny personlig pinkode og Godkend 

     

    Sådan gør du i netbanken (erhverv): 

      1. Vælg Indstillinger  
      2. Vælg Adgang til mobilbank 
      3. Vælg Skifte pinkode  
      4. Angiv en ny personlig pinkode og Godkend 
  • Kan mit barn bruge mobilbank?

    Vi tilbyder Young Money, som er et digitalt lommepenge- og opsparingsunivers til børn og unge mellem 7 og 17 år.

    Læs mere om Young Money

Netbank

  • Hvor kan jeg få hjælp til netbanken?

    Når du er logget ind i netbanken, finder du nederst i venstremenuen Find hjælp.

    Hvis du har spørgsmål til, hvordan du bruger netbanken eller oplever tekniske problemer, kan du også kontakte Support.
    Ring til Support på telefon 38 48 48 49 (privat) eller 38 48 48 62 (erhverv).

  • Hvordan kontakter jeg Support?

    Hvis du har spørgsmål til, hvordan du bruger netbanken eller oplever tekniske problemer, kan du kontakte Support. 

    Ring til Support på telefon 38 48 48 49 (privat) eller 38 48 48 62 (erhverv) 


    Åbningstider 
    Mandag til torsdag: 08:00 - 22:00 
    Fredag: 08:00 - 18:00 
    Lørdag: 10:00 - 18:00 
    Søndag: 10:00 - 22:00 
     
    Særlige åbningstider 
    Nytårsaftensdag 31. december: 10:00 - 16:00  
     
    Support holder lukket 
    Alle almindelige helligdage og følgende dage:  
    Fredag efter Kristi Himmelfartsdag  
    Grundlovsdag den 5. juni  
    Juleaftensdag den 24. december 

  • Jeg har problemer med at logge på netbanken?

    Kan du ikke logge på netbanken, kan det skyldes forskellige årsager, fx cookie-indstillingerne på din computer. 

    Gå til tjekpc.dk hvor du med det samme får undersøgt indstillingerne på computeren og får forslag til en løsning. 

    Blev dit problem ikke løst, kan du kontakte vores Support på telefon 38 48 48 49 (privat) eller 38 48 48 62 (erhverv)Du kan også sende en mail. 

  • Hvordan får jeg netbank som privatkunde?

    Er du kunde hos os, bør du allerede have en netbank. 

    Prøv at logge på netbank med dit NemID – log ind her: https://www.al-bank.dk/privat/netbank 

  • Hvordan får jeg netbank som erhvervskunde?

    For at bruge netbank skal virksomheden have en aftale om AL-Netbank Erhverv.

    Kontakt jeres erhvervsrådgiver for at få oprettet Netbank Erhverv.

    Læs mere om Netbank Erhverv. 

  • Hvorfor kan jeg ikke længere se mit barns konti i net- og mobilbank?

    Da dit barn er fyldt 18 år og nu selv er myndig, er det ikke længere tilladt som forældre at have adgang til konti uden en særlig fuldmagt fra dit barn.  

  • Hvordan får jeg adgang til at se mit barns konti i net- og mobilbank?

    Dit barn/den unge over 18 år skal henvende sig til banken, for at få oprettet en fuldmagtsaftale til konti og netbank. Fuldmagtsaftalen skal underskrives af den unge selv samt forælder/værge. Er dit barn under 18 år, kan du bede om fuldmagt ved at skrive til os i netbank.

Young Money

Young Money app

  • Koster det penge at bruge Young Money app?

    Nej, appen er helt gratis at anvende.

  • Fungerer appen også på tablet?

    Ja, appen fungerer på iPad, iPhone og Android-enheder.

  • Hvordan kommer jeg og mit barn i gang med appen?

    1. Download Young Money app – både på din egen enhed og på barnets

    2. Log ind som forælder

    3. Tryk på ’Start her’

    4. Vælg Arbejdernes Landsbank

    5. Log ind med NemID

    6. Indtast dit CPR.nr.

    7. Vælg adgangskode

    8. Vælg konto

    9. Du er nu på app’ens forælderforside - Tryk på indstillinger

    10. Tryk på det barn, der skal tilknyttes

    11. Der dannes nu en QR-kode, som barnet skal scanne med sin Young Money app. Det gør barnet ved at trykke på ‘Scan kode’, hvorefter kamera aktiveres. Barnet kan nu scanne QR-koden og oprette en adgangskode.

  • Kan vi være to forældre om at bruge i appen?

    Ja, I kan sagtens begge downloade og bruge Young Money appen med jeres barn/børn. Det kræver dog, at I begge har fuldmagt til jeres børns konti via mobil/netbank.

    I kan begge følge med i barnets forbrug og opsparing og sende penge til barnet. Dog er det kun den forælder, der har oprettet barnet (med QR-kode), som får anmodninger.

  • Mit barn har glemt sin adgangskode til appen?
    1. Dit barn kan altid nulstille appen ved at trykke på Nulstil app på login-skærmen.
    2. Herefter skal du som forælder aktivere en ny QR-kode til barnet i dine Indstillinger.
    3. Når barnet er på appens startside, skal barnet vælge Scan kode og scanne QR-koden på ny.
    4. Til sidst vælger dit barn en ny adgangskode, og så er appen igen klar til brug.
  • Hvad gør jeg som forælder, hvis jeg har glemt min adgangskode?

    Du kan altid nulstille din app under Indstillinger.

    Når du nulstiller appen, skal du logge ind med NemID på ny og derefter vælge en ny adgangskode. Barnets app vil stadig fungere, selvom du nulstiller appen.

  • Hvordan overfører mit barn penge fra sin opsparingskonto til sin Young Money konto?

    7-12 år:

    • Barnet: Tryk på opsparingsmålet og Overfør penge
    • Barnet: Tryk på Spørg om penge
    • Forælder: Der sendes en anmodning til forælder, som skal godkende anmodningen 
    • Barnet: Når anmodningen er godkendt af forælder, kan barnet se beløbet på sin konto.

    13-17 år:

    Som forælder kan du give barnet lov til at overføre penge mellem sine egne konti. Det gør du sådan:

    • Gå i din egen app og vælg barnet i Indstillinger
    • Ændr indstillingen for barnet. Herefter kan barnet selv overføre penge fra sit opsparingsmål og mellem egne konti.

    Barnet gør nu sådan for at overføre:

    • Barnet: Tryk på opsparingsmålet og Overfør penge
    • Barnet: Overfør og straks efter er pengene på kontoen
  • Hvordan sender jeg en digital pengegave til mit barn?

    Tryk på gave-ikonet i bundmenuen og følg guiden. Du kan tilknytte en personlig besked til din gave. Gaven sendes til barnets app, og når barnet åbner gaven, vises en animation, din hilsen og beløb.

  • Hvordan laver jeg en fysisk pengegave (pdf med QR-kode) til mit barn?
    • Forælder: Tryk på gave-ikonet i bundmenuen og følg guiden. Du kan tilknytte en personlig besked til din gave.
    • Forælder: I stedet for at sende gaven direkte til barnets app, skal du scrolle ned og trykke på Print gave. Nu kan du sende gaven til print og pakke den ind som en rigtig gave.
    • Barnet: Åbn gaven ved at trykke på gave-ikonet i bundmenuen og scan QR-koden med barnets Young Money app.
  • Hvordan opretter jeg en opgave til mit barn?

    Du kan oprette en opgave ved at trykke på opgave-ikonet i bundmenuen.

    1. Vælg Beløb
    2. Beskriv opgaven
    3. Tilføj evt. et foto
    4. Barnet modtager en notifikation, når du har sendt opgaven.
  • Hvordan løser mit barn en opgave?

    Dit barn modtager en notifikation, når du har sendt en opgave.

    I barnets bundmenu under Opgaver kan barnet se alle sine opgaver.
    Når barnet har løst opgaven, skal der tilknyttes et foto, hvorefter barnet kan swipe Opgave løst.

    Du får som forælder en notifikation, når barnet har løst sin opgave. Pengene overføres med det samme til den af barnets konti, du har valgt som modtager-konto.

  • Hvordan sender mit barn penge til mig?

    Dit barn kan overføre penge til dig ved at ændre modtager- og afsenderkonto i den samme funktion, hvor barnet anmoder dig om penge.

Skriv til os

Fandt du ikke et svar, kan du skrive til os via formularen herunder. Du hører fra os hurtigst muligt og inden for 24 timer.

Overvejer du at blive kunde hos os, og vil du gerne høre mere om, hvad vi kan tilbyde dig - så klik her