<Tilbage til oversigten

Mobil- og netbank

Mobilbank

  • Hvordan kontakter jeg Support?

    Har du spørgsmål til, hvordan du bruger mobilbanken, eller hvordan du får den til at virke, kan du kontakte Support. 

    Ring til Support på telefon 38 48 48 49 (privat) – eller 38 48 48 62 (erhverv) 
     
    Åbningstider 
    Mandag til torsdag: 08:00 - 22:00 
    Fredag: 08:00 - 18:00 
    Lørdag: 10:00 - 18:00 
    Søndag: 10:00 - 22:00 
     
    Særlige åbningstider 
    Nytårsaftensdag 31. december: 10:00 - 16:00  
     
    Support holder lukket 
    Alle almindelige helligdage og følgende dage:  
    Fredag efter Kristi Himmelfartsdag  
    Grundlovsdag den 5. juni  
    Juleaftensdag den 24. december 

  • Min mobilbank er blevet spærret?

    Hvis du har indtastet forkert adgangskode i mobilbank-appen for mange gange, bliver den automatisk spærret. Du kan ophæve spærringen i AL-NetBank. 

    Sådan gør du i netbanken (privat): 

      1. Tryk på dit navn øverst til højre
      2. Vælg Ophæv spærring 

     

    Sådan gør du i netbanken (erhverv): 

      1. Vælg Indstillinger  
      2. Vælg Adgang til mobilbank 
      3. Vælg Ophæv spærring 
  • Hvordan tilmelder jeg mig mobilbanken som privatkunde?

    Inden du kan logge på mobilbanken, skal du oprette en personlig pinkode i AL-NetBank (netbanken i en browser). Den personlige pinkode, skal du bruge til at logge ind med i mobilbanken. 

    Sådan gør du i netbanken (privat): 

      1. Vælg dit navn øverst til højre
      2. Vælg Mobilbank
      3. Angiv en personlig pinkode og Godkend 

    Nu kan du downloade vores gratis mobilbank app i App Store eller Google Play. 

  • Hvordan tilmelder jeg mig mobilbanken som erhvervskunde?

    For at bruge mobilbank-appen skal virksomheden have en aftale om AL-Netbank Erhverv. 

    Har du allerede et login til Netbank Erhverv, skal du oprette en personlig pinkode i Netbank Erhverv, inden du kan logge på mobilbanken. Den personlige pinkode, skal du bruge til at logge ind med i mobilbanken. 

    Sådan gør du i netbanken (erhverv): 

    1. Vælg Indstillinger  
    2. Vælg Adgang til mobilbank 
    3. Angiv en personlig pinkode og Godkend
    4. Nu kan du downloade vores gratis app AL-Bank Erhverv i App Store eller Google Play. 
    5. Log på appen med dit 11-cifrede brugernummer* og personlige pinkode 
    6. Log på med dit NemID til Netbank Erhverv (kun første gang) 

    *) Dit 11-cifrede brugernummer finder du Netbank Erhverv. Vælg Indstillinger og se det  nederst i menuen, som nu folder ud. 

  • Jeg har glemt min pinkode til mobilbanken – kan jeg oprette en ny?

    Har du glemt din pinkode til mobilbanken, skal du oprette en ny personlig pinkode i AL-NetBank (netbanken i en browser). 

    Sådan gør du i netbanken (privat): 

      1. Vælg dit navn øverst til højre
      2. Vælg Mobilbank
      3. Vælg Skifte pinkode  
      4. Angiv en ny personlig pinkode og Godkend 

     

    Sådan gør du i netbanken (erhverv): 

      1. Vælg Indstillinger  
      2. Vælg Adgang til mobilbank 
      3. Vælg Skifte pinkode  
      4. Angiv en ny personlig pinkode og Godkend 

Netbank

  • Hvor kan jeg få hjælp til netbanken?

    Når du er logget ind i netbanken, finder du nederst i venstremenuen Find hjælp.

    Hvis du har spørgsmål til, hvordan du bruger netbanken eller oplever tekniske problemer, kan du også kontakte Support.
    Ring til Support på telefon 38 48 48 49 (privat) eller 38 48 48 62 (erhverv).

  • Hvordan kontakter jeg Support?

    Hvis du har spørgsmål til, hvordan du bruger netbanken eller oplever tekniske problemer, kan du kontakte Support. 

    Ring til Support på telefon 38 48 48 49 (privat) eller 38 48 48 62 (erhverv) 


    Åbningstider 
    Mandag til torsdag: 08:00 - 22:00 
    Fredag: 08:00 - 18:00 
    Lørdag: 10:00 - 18:00 
    Søndag: 10:00 - 22:00 
     
    Særlige åbningstider 
    Nytårsaftensdag 31. december: 10:00 - 16:00  
     
    Support holder lukket 
    Alle almindelige helligdage og følgende dage:  
    Fredag efter Kristi Himmelfartsdag  
    Grundlovsdag den 5. juni  
    Juleaftensdag den 24. december 

  • Jeg har problemer med at logge på netbanken?

    Kan du ikke logge på netbanken, kan det skyldes forskellige årsager, fx cookie-indstillingerne på din computer. 

    Gå til tjekpc.dk hvor du med det samme får undersøgt indstillingerne på computeren og får forslag til en løsning. 

    Blev dit problem ikke løst, kan du kontakte vores Support på telefon 38 48 48 49 (privat) eller 38 48 48 62 (erhverv)Du kan også sende en mail. 

  • Hvordan får jeg netbank som privatkunde?

    Er du kunde hos os, bør du allerede have en netbank. 

    Prøv at logge på netbank med dit NemID – log ind her: https://www.al-bank.dk/privat/netbank 

  • Hvordan får jeg netbank som erhvervskunde?

    For at bruge netbank skal virksomheden have en aftale om AL-Netbank Erhverv.

    Kontakt jeres erhvervsrådgiver for at få oprettet Netbank Erhverv.

    Læs mere om Netbank Erhverv. 

Skriv til os

Fandt du ikke et svar, kan du skrive til os via formularen herunder. Du hører fra os hurtigst muligt og inden for 24 timer.

Overvejer du at blive kunde hos os, og vil du gerne høre mere om, hvad vi kan tilbyde dig - så klik her