Betalingsservice

Her kan du se, hvordan du opretter, sletter, afviser og flytter en betalingsserviceaftale.

Til kunder med en AL Budgetkonto, hvor banken styrer budgettet

Har du en AL Budgetkonto, som banken styrer, kan du give besked om ændringer/tilmelding til dit budget ved at logge ind i Netbank og vælge:

  1. Find hjælp i menu
  2. Klik på Ændring til mit budget nede på siden, hvor der står Andre funktioner.

Du kan også gå direkte til ændring af budget via genvejen - Ændring af budget.

Opret en Betalingsserviceaftale

I AL-Netbank kan du tilmelde regninger til Be­ta­lings­ser­vi­ce, så de betales automatisk.

Sådan gør du:

  1. Log på Netbank
  2. Vælg Betal og overfør
  3. Vælg Be­ta­lings­ser­vi­ce­af­ta­ler
  4. Vælg nederst Tilmelde ny aftale
  5. Husk at du fortsat skal betale regningen, du har modtaget, manuelt - det er kun de fremtidige betalinger, som bliver tilmeldt Be­ta­lings­ser­vi­ce.

Afvis og afmeld Betalingsservice

I AL-Netbank kan du afvise regninger, der betales via Be­ta­lings­ser­vi­ce til og med den 7. i måneden. Det er ikke muligt i AL Mobilbank.

Sådan gør du:

  1. Log på Netbank
  2. Vælg betalingen via Mit overblik eller vælg i menuen Betal og overfør + Be­ta­lings­ser­vi­ce aftaler
  3. Vælg betalingen som skal afvises/afmeldes
  4. Tryk på Afvis/afmeld denne betaling 
  5. Husk også at afmelde/slette kan gøres efter den 10. i måneden

Flyt Betalingsservice til en anden konto

I AL-NetBank kan du flytte en Be­ta­lings­ser­vi­ce­af­ta­le til en anden konto. Bemærk at ændringen først kan foretages efter den 10. i be­ta­lings­må­ne­den.

Sådan gør du:

  1. Log på Netbank
  2. Vælg Betal og overfør
  3. Vælg Be­ta­lings­ser­vi­ce aftaler
  4. Vælg den aftale som skal rettes
  5. Vælg Ret aftaleog vælg den konto du ønsker at flytte til