Skip til indhold
2 min. læsetid

AI skal frigøre mere tid til kunderne

Kunstig intelligens skal overtage rutineopgaver, så der bliver mere tid til dialog med kunderne.

Mand I En Rød Trøje Taler I Mobiltelefon Med Earpods

I fremtiden skal Arbejdernes Landsbanks 300 pri­vat­kun­de­rå­d­gi­ve­re bruge mindre tid på rutineopgaver som referater, besvarelse af net­bank­be­ske­der og opsummering af data.

Banken arbejder i øjeblikket på at indføre ovennævnte AI-tiltag, der skal give rådgiverne mere tid til den direkte dialog med kunderne:

“Tid til kunderne er højeste prioriteret i Arbejdernes Landsbank. Vores kunderådgivere synes også, at det er langt sjovere at tale med kunderne om boligkøb og investeringer end at skrive referater,” siger Simon Sinding Jørgensen, bankdirektør i Arbejdernes Landsbank. 

“Når tiltagene er på plads i alle filialer, vil vi spare op mod 12.000 arbejdstimer om året, som vi i stedet kan bruge på at højne kun­de­til­freds­he­den og arbejdsglæden,” siger Simon Sinding Jørgensen.  

  • Der gennemføres ca. 65.000 kundemøder om året i Arbejdernes Landsbank. 

  • Banken modtager ca. 500.000 netbank-beskeder fra kunderne om året.  

Relaterede artikler