
Indsigelser på kortbetalinger
Opdager du, at der er foretaget betalinger med dit kort, som du ikke kan genkende eller acceptere, hjælper vi dig med at få tilbageført betalingen. Det kan f.eks. være, hvis du
- opdager kortbetalinger på din konto, som du ikke selv har foretaget.
- opdager, at dit kort er anvendt to gange til samme betaling.
- ikke har modtaget en vare, som du har købt med dit kort.
Det er vigtigt, at du gør indsigelse hurtigst muligt for at undgå, at din sag bliver forældet.
Sådan gør du indsigelse
Du skal udfylde en indsigelsesblanket og sende den til banken.
Vælger du "Jeg har AL-NetBank", får du den hurtigste ekspedition. Her underskriver og sender du blanketten elektronisk.
Vælger du "Jeg har IKKE AL-NetBank", skal du printe og underskrive blanketten, der herefter sendes med posten til banken. Ekspeditionstiden vil derfor være længere her.
Har du spørgsmål omkring en indsigelse?
Dine muligheder for at få tilbageført en betaling - alt efter korttype
Har du brug for at spærre dit kort?
Spær straks dit kort, hvis:
- Du har mistet dit kort.
- Du har mistanke om, at andre bruger dit kortnummer.
- Din pinkode er blevet afluret.