Når dit familieliv ændrer sig, skal din pension følge med

Få gode råd om, hvordan din pension skal tilpasses, når der sker nyt i dit liv. Vi anbefaler, at du får en personlig gennemgang af din pension, hver gang dit liv ændrer sig – så du sikrer, at din pension fortsat holder hånden under din økonomi.

Flytte sammen: Sådan sikrer I hinanden

Det er ikke kun madplanen og fordelingen af de huslige opgaver, I skal forholde jer til, når I flytter under samme tag. Når i bor sammen uden at være gift, arver I f.eks. ikke automatisk efter hinanden, og det kan blive et stort økonomisk problem for den efterladte. Derfor er det vigtigt, at I begunstiger hinanden, så den efterladte får en forsikringssum og/eller den afdødes pen­sions­op­spa­ring udbetalt.

Læs mere om at flytte sammen

Læs om begunstigelse 

Ny bolig: Passer din pension til den nye boligsituation?

Boligudgiften er ofte den største post i budgettet. Så når vi skifter bolig, og udgifterne enten bliver større eller mindre, ændrer vores behov for pen­sions­op­spa­ring og forsikringer sig typisk også. Måske kan det betale sig for dig og din familie at spare lidt mindre op til pension, mens I betaler af på et dyrt boliglån? Og måske har I behov for nogle nye for­sik­rings­dæk­nin­ger, så I har råd til at blive boende i huset, hvis en af jer skulle blive syg eller dø? Sammen med en rådgiver kan du få gennemgået din pen­sions­op­spa­ring og forsikringer, så du er sikker på, at de fortsat matcher dine og familiens ønsker og behov.

Hvert til sit: Hvad skal der ske med økonomien?

Din pension er nok ikke det første, du skænker en tanke, når du skal skilles. Det forstår vi godt. Udover at det rent fø­lel­ses­mæs­sigt er en svær periode at komme igennem, skal I tage hånd om børnene, hver især finde et nyt sted at bo og få styr på den daglige økonomi. Men det er vigtigt, at du får tjekket, om din pen­sions­op­spa­ring og forsikringer fortsat matcher dine behov efter skilsmissen. Hvem ønsker du nu skal være begunstiget på din pen­sions­op­spa­ring og livsforsikring? Få personlig rådgivning om dine muligheder, så du kan være sikker på, at din pension og forsikringer er tilpasset din nye situation.

> Læs hvorfor begunstigelse er vigtigt

> Separation og skilsmisse

 

Når familien bliver udvidet: Er familien sikret, hvis du kommer galt afsted?

Det er vigtigt, at I kaster et blik på jeres pension og forsikringer, når I får børn. Så familiens økonomi er sikret i tilfælde af, at mor eller far bliver syg eller dør.

Læs mere om når familien bliver udvidet

Testaviva

Et testamente kan løse mange andre udfordringer, f.eks. hvad der skal ske med boligen og værdierne i tilfælde af død. Alle kunder hos os kan oprette testamente og få 5 timers juridisk rådgivning helt uden omkostninger på testaviva.dk.

Se også

Få personlig rådgivning om pension

Ønsker du at få mere at vide om pension og dine muligheder, er du velkommen til at kontakte din rådgiver direkte eller ringe til os på 38 48 48 48 - vi står klar alle hverdage kl. 8-20 og weekend kl. 10-16. Du kan også udfylde formularen herunder - du hører fra os inden for to hverdage.

Emne

Bemærk:

Når du har valgt emnet ”Oprettelse af lønkonto + kort og netbank”, er det ikke nødvendigt, at vi ringer dig op og hjælper dig i mål. Når du har udfyldt formularen nedenfor og trykket på "Send", bliver du sendt videre til MitID. Herefter kan du med det samme ansøge om en lønkonto hos os – i få, nemme trin.

Undlad venligst at skrive dit CPR-nummer eller andre personfølsomme informationer her.

Dine oplysninger

Hvilket tidsrum vil du helst kontaktes i?

Behandling af personoplysninger

Dine oplysninger behandles fortroligt. Vi indsamler og behandler kun personoplysninger til specifikke formål, og vi sletter oplysningerne igen, når vi ikke længere har et lovligt formål med at opbevare og behandle dem. Du kan læse mere om bankens behandling af personoplysninger her.

Du kan blive kunde online

Tak for din interesse for at blive kunde i Arbejdernes Landsbank.

Når du ønsker at oprette en lønkonto hos os, kan du ansøge om det online. Når du har sendt kontaktformularen, bliver du viderestillet til en side, hvor du kan logge ind med MitID. Herefter bliver du guidet gennem få trin, der sikrer, at vi har de korrekte oplysninger i din ansøgning om at blive kunde hos os.

Ved brug af MitID accepterer du, at vi må behandle dit CPR-nummer. Hvis du ikke har MitID, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på tlf.: 38 48 48 48 – så hjælper vi dig.

Dette websted er beskyttet af reCAPTCHA og Google Privatlivspolitik og Servicevilkår gælder.