Gå til indhold PrivatErhvervDigital signering Gå til navigation

Danskerne kårer igen Arbejdernes Landsbank til Danmarks bedste bank

7. januar 2016
Gå til nyhedsoversigt

De danske bankkunder tildeler Arbejdernes Landsbank førstepladsen i Voxmeters årlige, uafhængige kundeundersøgelse. Det er syvende år i træk, at Arbejdernes Landsbank udnævnes til at være bedst – blandt ikke mindre end de 20 største banker i Danmark.

Arbejdernes Landsbank tildeles endnu engang den fornemme titel som Danmarks bedste bank. Det viser resultatet af den uafhængige og omfattende undersøgelse foretaget af Voxmeter (tidl. CEM Institute). Det er syvende år i træk, at banken placerer sig som nummer ét, og i år er det ikke kun blandt de 8 største banker, men blandt de 20 største danske banker.

”Undersøgelsens resultat bekræfter os endnu en gang i, at vores langsigtede strategi om at drive ansvarlig bankforretning og samtidig yde personlig service tilpasset den enkelte kundes behov appellerer stærkt til danskerne og vores kunder. Vi er utroligt stolte over undersøgelsens resultat, men vi er samtidig meget ydmyge over for den tillid, som kunderne viser os – ikke mindst i et marked, hvor konkurrencen spidser til. Derfor vil vi også arbejde hårdere end nogensinde på at leve op til kundernes høje forventninger til os,” siger ordførende direktør i Arbejdernes Landsbank Gert Jonassen.

Danmarks mest omfattende bankanalyse
For få uger siden blev Arbejdernes Landsbank placeret som nummer 1 i Loyalty Groups årlige, uafhængige loyalitetsundersøgelse blandt de danske bankkunder. Og nu bliver det resultat således bekræftet af den mest omfattende undersøgelse i branchen.

”Der findes en række tilfredshedsundersøgelser blandt kunderne i de danske banker, og generelt bifalder vi alle undersøgelser, der kan være med til at kaste lys over et så strategisk vigtigt forretningsparameter som kundetilfredshed. Netop Voxmeter-undersøgelsen tillægger vi særlig stor værdi i banken, fordi den er utrolig omfattende. Ingen andre undersøgelser bygger efter vores vurdering på et lige så stort datagrundlag, hvorfor resultatet er så meget desto mere imponerende”, siger Gert Jonassen.

Fakta om Voxmeters kundeundersøgelse
Arbejdernes Landsbank scorer igen højest på tilfredsheds-barometeret med en samlet score på 7.553, hvilket er 121 point foran nærmeste konkurrent. Scoren udtrykker en banks reelle kundebalance og tager udgangspunkt i alle væsentlige kundeberøringsflader, som er udslagsgivende for kunders loyalitet.

Placering 

Bank       

Score 2015 (Score 2014)

1

Arbejdernes Landsbank

7553 point (7643 point)

2

Sparekassen Vendsyssel

7432 point (-)

3

Ringkjøbing Landbobank

7358 point (-)

4

Nordjyske
Bank

7067 point (-)

5

Sparekassen Kronjylland

7062 point (-)

6

Jyske Bank

7055 point (6878)

7

Spar Nord Bank 

6965 point (6520)

8

Jutlander Bank

6779 point (-)

9

Sparekassen Thy

6633 point (-)

10

Handelsbanken 

6595 point (-)

11

Lån & Spar Bank

6533 point (6760)

12

Sydbank

6265 point (6417)

13

Nykredit Bank

6198 point (6035)

14

Den Jyske Sparekasse

6175 point (-)

15

Sparekassen Sjælland

6127 point (-)

16

Nordea

5993 point (6040)

17

Andelskassen

5894 point (-)

18

Vestjysk Bank

5765 point (-)

19

Danske Bank

5343 point (4978)

20

BankNordik

5137 point. Voxmeter (tidl. CEM Institute) har gennemført undersøgelsen siden 2008

 

  • Undersøgelsen afdækker både bankernes image, kundetilgang og –fravalg, kommunikation, service og produkter samt rådgivning og dermed hovedparametrene i de undersøgelser, der gennemføres blandt bankerne
  • Stikprøven er baseret på i alt 80.600 interview, fordelt på 52.000 telefoninterview og 28.600 uddybende webinterview
  • Undersøgelsen tager udgangspunkt i alle væsentlige kundeberøringsflader, som er udslagsgivende for de danske bankkunders loyalitet
  • Den maksimale score er 11.000