• Mit kort virker ikke?

    Virker dit kort ikke, kan det skyldes flere årsager:  

     

    • Du har tastet pinkoden forkert for mange gange

    Dkan aktivere dit kort igen i mobil- eller netbanken. 

    Sådan gør du i mobilbanken: 

      1. Tryk på Mere i bunden og vælg Kort 
      2. Vælg kortet og tryk på Aktivér kort 

     

    Sådan gør du i netbanken: 

      1. Vælg Kort og valuta 
      2. Vælg Aktivér kort 

     

    • Du har forsøgt at handle på nettet eller i udlandet

    Det kan skyldes, at dit kort ikke er åbnet til nethandel eller brug i det pågældende land. Det kan også skyldes, at du har nået loftet for hvor meget, du kan hæve og bruge på dit Visa/Dankort i løbet af en måned. Ønsker du at ændre beløbsgrænsen på dit kort, skal du kontakte din rådgiver. Skriv gerne en besked i mobil- eller netbanken. 

    Du kan åbne dit kort i mobil- eller netbanken. 

     

    Sådan gør du i mobilbanken (kun for MasterCard – ikke Visa/dankort): 

      1. Tryk på Mere i bunden og vælg Kort 
      2. Vælg kortet og tryk på globus-ikonet 
      3. Vælg under Regioner og Kategorier 

     

    Sådan gør du i netbanken (kun for MasterCard – ikke Visa/dankort): 

      1. Vælg Kort og valuta 
      2. Tryk på globus-ikonet ved siden af kortet 
      3. Vælg nu at give tilladelse til, hvor kortet skal kunne anvendes 

     

    • Du har forsøgt at handle i en forretning

    Der kan være fejl eller udfald i forretningens terminaler, så prøv igen evt. et andet sted. Husk at der nogle gange skal indtastes pinkode, selvom du betaler kontaktløst under 350 kr.  

  • Hvordan bestiller jeg et nyt kort?

    Hvis du har mistet dit kort og allerede har spærret det, kan du bestille et nyt kort. 

    Er dit kort ødelagt, men ikke spærret kan du genbestille dit kort. 

     

    Nyt kort 

    Sådan gør du i netbanken: 

    1. Vælg Kort og valuta 
    2. Øverst til højre vælger du Bestil nyt kort 
    3. Følg vejledningen 

     

    Når du bestiller et nyt kort, får du nyt kortnummer og evt. ny pinkode. Husk derfor, at du skal ændre dine kortoplysninger hos de firmaer, hvor du betaler abonnementer. Det kan fx være Brobizz, rejsekort eller andre abonnementer, som trækkes på dit kort. 

     

    Genbestille kort 

    Sådan gør du i netbanken:

    1. Vælg Kort og valuta  
    2. Hvis du kan bestille et nyt kort, kan du ved siden af kortet vælge Genbestil kort 
    3. Følg vejledningen 

     

    Når du genbestiller et Visa/Dankort får dit kort nyt kortnummer, men du beholder samme pinkode. Husk derfor, at du skal ændre kortoplysninger hos de firmaer, hvor du betaler abonnementer - fx Brobizz, rejsekort eller andre, som trækkes på dit kort. 

  • Hvordan aktiverer jeg mit kort?

    Har du modtaget dit kort, kan du aktivere kortet i mobil- eller netbanken. 

    Sådan gør du i mobilbanken: 

      1. Tryk på Mere i bunden og vælg Kort 
      2. Vælg kortet og tryk på Aktivér kort 

    Sådan gør du i netbanken:

      1. Vælg Kort og valuta 
      2. Vælg Aktivér kort 
  • Hvordan spærrer jeg mit kort?

    Du kan spærre dit kort i mobil- eller netbanken. 

    Sådan gør du i mobilbanken: 

      1. Tryk på Mere i bunden og vælg Kort 
      2. Vælg kortet og tryk på Spær kort 

    Sådan gør du i netbanken: 

      1. Vælg Kort og valuta 
      2. Vælg Spær
  • Mit kort er blevet misbrugt?

    Er dit kort blevet misbrugt, skal du spærre dit kort med det samme og lave en indsigelse.

    Sådan gør du i mobilbanken: 

      1. Tryk på Mere i bunden og vælg Kort 
      2. Vælg kortet og tryk på Spær kort 

    Sådan gør du i netbanken: 

      1. Vælg Kort og valuta 
      2. Vælg Spær 

    > Sådan laver du en indsigelse

  • Jeg har aldrig modtaget min pinkode?

    Det kan skyldes, at pinkoden er den samme som det gamle kort. 
    Hvis du derimod forventer en ny pinkode og ikke har modtaget nogen, kan du genfremsende den i netbanken. 

    Sådan gør du i netbanken: 

    1. Vælg Kort og valuta 
    2. Vælg kortet og tryk på Genfremsende pinkode – gebyr kr. 50,- 
  • Jeg har glemt min pinkode

    Har du glemt din pinkode, kan du genfremsende den i netbanken. Hvis du har tastet din kode forkert for mange gange, skal du aktivere dit kort igen. Det kan du gøre i mobilbanken eller netbanken.  

     

    Genfremsendelse af pinkode 

    Sådan gør du i netbanken: 

      1. Vælg Kort og valuta 
      2. Vælg kortet og tryk på Genfremsende pinkode – pris 50 kr. 

     

    Aktivering af kort 

    Sådan gør du i mobilbanken: 

      1. Tryk på Mere i bunden og vælg Kort 
      2. Vælg kortet og tryk på Aktivér kort 

     

    Sådan gør du i netbanken: 

      1. Vælg Kort og valuta 
      2. Vælg Aktivér kort 
  • Hvordan ophæver jeg spærringen af kort?

    Hvis du selv har spærret dit kort i mobil- eller netbanken, kan du ophæve spærringen igen.  
    Dog bør du kun ophæve spærringen, hvis du er sikker på, at der ikke er andre, der har haft adgang til dit kort. Er du i tvivl, bestil altid et nyt kort. 

    Efter du har spærret dit kort (fx i netbank eller mobilbank), får du straks en SMS med en bekræftelse på, at kortet er spærret. 

    Dagen efter spærringen af kortet får du en besked i mobil- og netbanken med et link, du kan klikke på for at genåbne kortet eller bestille et nyt. Vælger du at genåbne kortet, kan du bruge det igen ca. 1 time senere. 

    Hvis du har ringet til Nets og fået dem til at spærre kortet, er det ikke muligt selv at ophæve spærringen.  

  • Hvordan får jeg slettet et reserveret beløb på mit kort?

    Har du et reserveret beløb, som du gerne vil have slettet, skal du kontakte det firma, der har reserveret beløbet på din konto. 

Skriv til os

Fandt du ikke et svar, kan du skrive til os via formularen herunder. 
Du hører fra os hurtigst muligt og inden for 24 timer.