Abonnementer

Abonnementer

Med vores nye tjeneste "Abonnementer" er det slut med at betale til abonnementer, du alligevel ikke får brugt. Tjenesten giver dig nemlig overblik over mange* af dine tilbagevendende betalinger og mulighed for at opsige de abonnementer, du ikke længere bruger. 

Du finder Abonnementer i AL-MobilBank og Netbank Beta. 

Abonnementer kort fortalt

  • Få vist dine abonnementer i et simpelt overblik.

  • Opsig dine abonnementer med et enkelt klik.

  • Få besked, når nye abonnementer dukker op.

  • Få overblik over, hvor meget du sparer om året ved at opsige et abonnement.

Styr dine abonnementer

Et enkelt klik. Mere skal der ikke til for at opsige dine abonnementer. Du vælger blot "Abonnementer" i AL-MobilBank eller Netbank Beta, finder det abonnement, du gerne vil opsige – og så klarer vi resten.

Så nemt er det at opsige et abonnement:

  1. Klik på det abonnement, du ønsker at opsige.
  2. Klik på knappen "Opsig abonnement".
  3. Underskriv fuldmagten med fingeren på mobilen eller med musen på desktop.
  4. Klik på "Ok".

Når opsigelsen er gennemført, modtager du en bekræftelse.

*Du får vist mange af dine abonnementer, men endnu ikke dem alle sammen

Abonnements-løsningen viser abonnementer og tilbagevendende betalinger - dog endnu ikke på fælleskonti. Vi arbejder på, at abonnementer på fælleskonti også bliver en del af løsningen.

Ofte stillede spørgsmål

  • Hvad er Abonnementer?

    Abonnementer er en gratis tjeneste, der giver dig overblik over dine abonnementer og mulighed for at opsige dem med et enkelt klik – direkte i AL-MobilBank og den nye Netbank Beta.

  • Hvordan virker Abonnementer?

    Abonnementer læser dine kontobevægelser og genkender de betalinger, der går til abonnementer og faste betalinger. Løsningen giver dig også besked, hvis der pludselig dukker nye abonnement op. Endelig giver løsningen dig mulighed for at opsige dine abonnementer med et enkelt klik – direkte i AL-MobilBank og den nye Netbank Beta.

  • Hvordan kommer jeg i gang med Abonnementer?

    For at komme i gang med Abonnementer kræver det, at du afgiver samtykke via AL-MobilBank. Når du har logget ind ser du et kort på forsiden, hvor du vil blive bedt om at afgive samtykke. Hvis du afviser denne forespørgsel, kan du afgive samtykke på et senere tidspunkt.

  • Hvorfor skal jeg afgive samtykke for at bruge løsningen?

    Uden dit samtykke må vi ikke køre dine data gennem den algoritme, der kræves for at kunne udstille dine abonnementer. Dine data vil dog ikke blive brugt til andet end at se, hvilke abonnementer du har.

    Når du afgiver samtykke til løsningen, skal vi gøre opmærksom på, at vi behandler transaktionsdata 2 ½ år tilbage og udstiller dine abonnementer på den baggrund. Herefter foretages løbende analyse af dine transaktionsdata for at kunne udstille nye abonnementer. Læs mere om bankens behandling af personoplysninger.

  • Hvorfor ser jeg ikke alle mine abonnementer?

    Du får vist mange af dine abonnementer, men endnu ikke dem alle sammen. Du får vist abonnementer og tilbagevendende betalinger - dog endnu ikke på fælleskonti. Vi arbejder på, at abonnementer på fælleskonti også bliver en del af løsningen.

  • Er abonnementer gratis?

    Tjenesten er gratis. Dog kan der være eventuelle udgifter forbundet med selve opsigelsen af de enkelte abonnementer hos tredjepart. Det vil være gebyrer, som abonnementstjenesterne opkræver.