
Ofte stillede spørgsmål
-
Hvad er Abonnementer?
Abonnementer er en gratis tjeneste, der giver dig overblik over dine abonnementer og mulighed for at opsige dem med et enkelt klik – direkte i mobil- og netbank.
-
Hvordan virker Abonnementer?
Abonnementer læser dine kontobevægelser og genkender de betalinger, der går til abonnementer og faste betalinger.
Løsningen giver dig også besked, hvis der pludselig dukker nye abonnement op.
Endelig giver løsningen dig mulighed for at opsige dine abonnementer med et enkelt klik – direkte i mobil- og netbank.
-
Hvordan kommer jeg i gang med Abonnementer?
For at komme i gang med Abonnementer kræver det, at du afgiver samtykke via mobil- og netbank.
Når du har logget ind, ser du et kort på forsiden, hvor du vil blive bedt om at afgive samtykke.
(Hvis du afviser samtykket, kan du afgive samtykke på et senere tidspunkt.)
-
Hvorfor skal jeg afgive samtykke for at bruge løsningen?
Uden dit samtykke må vi ikke køre dine data gennem den algoritme, der kræves for at kunne udstille dine abonnementer. Dine data vil dog ikke blive brugt til andet end at se, hvilke abonnementer du har.
Når du afgiver samtykke til løsningen, behandles dine transaktionsdata 2 ½ år tilbage og udstiller dine abonnementer på den baggrund. Herefter foretages løbende analyse af dine transaktionsdata for at kunne udstille nye abonnementer. Læs mere om bankens behandling af personoplysninger.
-
Hvorfor ser jeg ikke alle mine abonnementer?
Du får vist mange af dine abonnementer, men endnu ikke dem alle sammen.
Du får vist abonnementer og tilbagevendende betalinger - dog endnu ikke på fælleskonti. Vi arbejder på, at abonnementer på fælleskonti også bliver en del af løsningen.
-
Er abonnementer gratis?
Tjenesten er gratis. Dog kan der være eventuelle udgifter forbundet med selve opsigelsen af de enkelte abonnementer hos tredjepart. Det vil være gebyrer, som abonnementstjenesterne opkræver.