Hvad sker der med mine AL-aktier, når fusionen er sket?
Vi har samlet de vigtigste spørgsmål og svar til dig, der er aktionær.
Fusionen mellem Arbejdernes Landsbank, Vestjysk Bank og Sydbank handler om at samle det bedste fra tre banker. Som kunde får du adgang til et stærkt filialnet, gratis NemKonto og større udlånskapacitet.
Nedenfor finder du svar på nogle af de spørgsmål, som du måske har.
Du kan glæde dig til at blive kunde i en robust bank med både viljen og styrken til at give dig en god oplevelse. Du får f.eks. nem adgang til kompetent rådgivning, gode digitale løsninger, gratis NemKonto og en filial tæt på dig*. Vi samler alt det gode fra tre banker for at skabe Danmarks bedste privat- og erhvervsbank – klar til at hjælpe dig med alt fra hverdagens økonomi til livets store beslutninger.
Nej, du skal ikke foretage dig noget – du bliver helt automatisk kunde i den nye bank. Selvom vi nu er fusioneret, tager det tid, før alt er på plads. Det betyder, at vi rent teknisk stadig fungerer som tre banker, så du indtil videre kan opleve at møde både din ”gamle” og din nye bank. Det betyder også, at du stadig kan finde os, hvor du plejer – både fysisk og digitalt.
Du er nu kunde i AL Sydbank. Det er sket helt automatisk, så du skal ikke foretage dig noget. Som kunde vil du ikke opleve de store forandringer foreløbigt. Din net- og mobilbank er den samme og dit engagement, dine priser og aftaler er uændrede. Du hører fra os i god tid, når der sker ændringer.
Nej, dit engagement, priser og aftaler er uændrede. Hvis der er noget, der ændrer sig for dine forhold, hører du fra os.
Lige nu beholder du de konti og kontonumre, som du kender. Hvis der på et tidspunkt sker ændringer, så du får nye kontonumre, bliver du informeret i god tid via en sikker kanal som net- og mobilbank eller e-Boks.
Husk: Vi vil aldrig kontakte dig på telefon, mail eller sms og bede dig om at flytte dine penge til en sikker konto.
Vi ønsker, at du som kunde skal opleve så få gener som muligt, og vi ved, at et rådgiverskifte er noget, de færreste kunder bryder sig om. Derfor vil vi bestræbe os på, at du kan beholde samme rådgiver.
AL Sydbank får et landets stærkeste filialnetværk med solid tilstedeværelse i lokalområderne. Vi vil fortsætte i de samme byer, hvor alle tre banker er til stede i dag og med samme kompetente rådgivning. Derfor vil der fortsat være en lokal filial i nærheden af dig, og du vil som udgangspunkt fortsætte med den rådgiver, du kender. Det er dog ikke på plads, hvilke specifikke bankers filialer der bliver i hvilke byer. Når det er på plads, vil du få direkte besked.
Nej. På kort sigt beholder du dine nuværende betalingskort og pinkoder – de virker fortsat, selvom fusionen er sket. Når du på et tidspunkt skal have nye kort, får du besked i god tid via net- og mobilbank eller e-Boks. Vi sørger selvfølgelig for, at overgangen sker så smidigt som muligt.
Husk: Hvis du bliver kontaktet om afhentning af dit kort, så er det et forsøg på svindel. Vi vil aldrig bede dig om at udlevere dine nuværende betalingskort.
Nej, det næste stykke tid kan du fortsat bruge dine kort og pinkode(r). Når du på et tidspunkt skal have nye kort, får du besked i god tid via net- og mobilbank eller e-Boks.
Husk: Vi vil aldrig bede dig oplyse eller udlevere din pinkode.
Nej. AL Sydbank kommer ikke til at give støtte til politiske partier - hverken på den ene eller anden fløj.
Vi kontakter dig altid via sikre kanaler, når vi skal informere dig om ændringer i forbindelse med fusionen. Sikre kanaler er net- og mobilbank eller e-Boks.
Husk: Vi vil aldrig kontakte dig på telefon, mail eller sms og bede dig om at flytte dine penge til en sikker konto.
Nej. Vi anbefaler, at vi fortsætter med det, som vi har aftalt. Vi sørger for, at bankskiftet sker hensigtsmæssigt, og at I får jeres behov opfyldt både hos os nu og senere i AL Sydbank. Hvis I kommer fra én af de to banker, som vi fusionerer med, så skal I i stedet vente til, at bankerne er fusioneret helt, så sker skiftet helt automatisk.
Vi kan endnu ikke sige, hvornår alt er lagt sammen. I en periode vil du stadig møde vores gamle navne, som du kender dem: Arbejdernes Landsbank, Sydbank og Vestjysk Bank, mens vi arbejder på at skabe ens produkter og blive lagt sammen under navnet AL Sydbank. Som kunde skal du ikke foretage dig noget. Du hører fra os, hvis der er noget, du skal være opmærksom på.
Hvis du bliver ringet op og er i tvivl om, hvorvidt du taler med en medarbejder fra banken, skal du lægge på og ringe op igen på bankens officielle nummer.
Du kan altid finde nummeret på bankens hjemmeside – du kan også se det herunder:
Husk: Vi vil aldrig ringe dig op og bede dig om at flytte dine penge til en sikker konto.
Vi har samlet de vigtigste spørgsmål og svar til dig, der er aktionær.