Danskernes foretrukne bank 13 år i træk

Måske, fordi vi er en anelse mere personlige

Hos Arbejdernes Landsbank prioriterer vi mere tid til den enkelte kunde

Danmarks bedste bank målt på kundetilfredshed

Voxmeters årlige og uafhængige undersøgelse er uden sidestykke Danmarks største og mest dybdegående tilfredshedsmåling blandt danske bankkunder. Mere end 60.000 tilfældigt udvalgte kunder i landets 20 største banker er blevet spurgt ind til tilfredsheden med bankernes rådgivning, service, produkter, image og meget mere. Ingen andre end Voxmeters undersøgelse bygger på et lige så stort datagrundlag. 

Vi er stolte over, at vi igen i år ligger nr. 1 målt på kundetilfredshed.

video Play

Danskerne har 13 år i træk kåret os som den foretrukne bank 

Se TV-spot

Årets bedste banker ifølge Voxmeters rapport fra 2022

‘CEM Bank Intelligence’ er Danmarks største bankkundeundersøgelse, der kårer Danmarks bedste banker.  

Kåringen sker på baggrund af en såkaldt CEM Score, der maksimalt kan være på 11.000.

Arbejdernes Landsbank får i rapporten fra 2022 en samlet CEM Score på 7.432, hvilket er 64 point foran nærmeste konkurrent. Det er 13. år i træk, at Arbejdernes Landsbank scorer højest i undersøgelsen.

Placering       Bank CEM Score
1       Arbejdernes Landsbank 7.432
2       Ringkjøbing Landbobank 7.368
3       Sparekassen Thy 7.336
4       Djurslands Bank 7.231
5       Middelfart Sparekasse 7.042
6       Frøs Herreds Sparekasse 6.956
7       Sparekassen Kronjylland 6.831
8       Nordjyske Bank 6.737
9       Jyske Bank 6.656
10       Vestjysk Bank 6.642
11       Nykredit Bank 6.603
12       Lån & Spar Bank 6.583
13       Handelsbanken 6.557
14       Sparekassen Danmark 6.522
15       Spar Nord Bank 6.352
16       Sparekassen Sjælland-Fyn 6.265
17       Andelskassen 6.028
18       Sydbank 5.681
19       Nordea 5.608
20       Danske Bank 4.822​

Kundernes vurdering

Undersøgelsen tager udgangspunkt i alle de berøringsområder, kunderne har med bankerne og dækker dermed et bredt område. Kunderne bliver bl.a. spurgt ind til tilfredsheden med bankernes rådgivning, service, produkter, image og meget mere.

Årets undersøgelse viste, at Arbejdernes Landsbank har fået en høj placering inden for særligt disse 5 områder.

1. Troværdig bank

2. Giver mig de bedste løsninger

3. Fyldestgørende rådgivning

4. Giver mig overblik over min økonomi

5. Rådgivere optræder aldrig som sælgere

Bliv kunde i danskernes foretrukne bank

video

Ingen andre end Voxmeters undersøgelse bygger på et lige så stort datagrundlag. Mere end 60.000 tilfældigt udvalgte kunder i landets 20 største banker er blevet spurgt ind til tilfredsheden med bankernes rådgivning, service, produkter, image og meget mere. 

Dine fordele hos os

Vælger du os, bliver du kunde i en bank med

  • Sunde værdier
    Vi bygger vores forretning på sunde værdier som ordentlighed, åbenhed, forretningsansvar og fællesskab. 

  • Ansvarlig rådgivning
    Vores rådgivning tager altid udgangspunkt i din situation og dine behov. Hos os kommer den ansvarlige rådgivning altid før salg. 
  • Personlig rådgivning
    Vi er til stede over hele landet med 61 filialer og lægger stor vægt på den personlige relation til vores kunder. 

  • Enkelthed
    Vi gør det enkelt for vores kunder at se, hvilke fordele de har, og hvilke services de betaler for. Der findes ingen skjulte gebyrer eller abonnementsordninger.

       > Sådan skifter du til os

Det siger vores kunder om os... 

Vi har spurgt jer, hvorfor vi er danskernes foretrukne bank.
(Kommentarer fra kunder 2021)

,,

I Arbejdernes Landsbank går man ikke forgæves. Der findes altid en løsning, og man bliver behandlet godt af både ens egen rådgiver og den der lige er ledig."

Gunnar

,,

Arbejdernes Landsbank er min foretrukne bank, fordi jeg føler mig modtaget som person og ikke blot kunde. Jeg fornemmer, at min bankrådgiver og resten af bankens stab har mit bedste for øje, og så hviler jeg trygt i, at banken forvalter sine forretninger på fornuftig og ordentlig vis."

Yasser

,,

Jeg skiftede til AL i forbindelse med et huskøb og jeg er blevet overrasket over hvor meget bedre service jeg har fået i forhold til den gamle bank. Jeg har gennem hele forløbet med bankskift og huskøb, fået en super god vejledning. Meget personlig og nærværende betjening af mit bankrådgiver. Så jeg er ovenud tilfreds. Jeg håber I vil blive ved med at overraske mig, med god service."

Morten

,,

I engagerer jer i jeres kunder og giver god vejledning. Derudover er i pro-aktive når noget kan gøres bedre. Kunderne er i centrum."

Lene

,,

Venlig og god hjælp med persolighed når vi har brug for det.Vil anbefale jer til andre."

Svend Erik

,,

Fordi I skriver "det med småt" med stort. Vi var ikke i tvivl om, hvad vi gik ind til, hvilket er befriende."

Jesper

At vi for 13. år i træk kan indtage førstepladsen i den – uden sidestykke – mest omfattende og uafhængige undersøgelse i branchen bekræfter os endnu en gang i, at kunderne værdsætter vores måde at drive bank på. Og at de oplever en klar sammenhæng mellem vores værdier og det, som sker i hverdagen i mødet med os – både fysisk i vores filialer og digitalt på eksempelvis de sociale medier. Det er vi naturligvis utroligt stolte over, og herfra skal lyde en kæmpe tak til alle for anerkendelsen.

Peter Froulund, branding- og kommunikationsdirektør i Arbejdernes Landsbank

Hør om dine muligheder i danskernes foretrukne bank

Vil du vide mere om dine muligheder

Hør, hvad danskernes foretrukne bank kan gøre for dig: Ring til os på 38 48 49 02 - vi står klar alle hverdage kl. 8-20 og i weekenden kl. 10-16. Du kan også udfylde formularen herunder - og du hører fra os inden for to hverdage.

Dine oplysninger behandles fortroligt og vil kun blive anvendt i forbindelse med dit ønske om at blive kontaktet for et uforpligtende møde. Ønsker du at blive kunde hos os, beholder vi dine oplysninger. Ellers sletter vi dem efter 3 måneder. Du kan læse mere om bankens behandling af dine personoplysninger på al-bank.dk/persondata.