Mellemfinansiering til erhverv

Med mellemfinansiering kan din virksomhed få økonomisk frihed, hvis I f.eks. venter på en større udbetaling, eller har forpligtet jer til et projekt og modtager indtægt for arbejdet senere. Læs, hvilke finansieringsmuligheder din virksomhed har, eller kontakt os for at afklare, hvad den bedste løsning er for jer.

Hvad er mellemfinansiering?

Mel­lem­fi­nan­si­e­ring er en samlet betegnelse for et større erhvervslån eller kassekredit, der er optaget i en afgrænset periode. Mel­lem­fi­nan­si­e­ring er dermed en midlertidig fi­nan­si­e­rings­løs­ning.

Ofte vil mel­lem­fi­nan­si­e­ring være relevant for virksomheder, der venter på, at et realkreditlån falder på plads, en udbetaling kommer ind fra sam­ar­bejds­part­ne­re eller til at finansiere udgifter til håndværkere, materialer og øvrigt indtil et byggeprojekt er afsluttet.Men der kan være mange årsager til at undersøge mulighederne for midlertidig finansiering.

Mel­lem­fi­nan­si­e­ring kan i perioder være en god løsning og nødvendigt for at opretholde virksomhedens drift, likviditet og samlede økonomi.

Kontakt os for rådgivning

Forskellen på mellemfinansiering og driftsfinansiering

Ofte vil mel­lem­fi­nan­si­e­rig dreje sig om højere beløb, somrækker ud over de daglige driftsom­kost­nin­ger – til forskel fra drifts­fi­nan­si­e­ring.

Finansieringen af en virksomheds drift kan suppleres ved hjælp af en kassekredit, der er tilknyttet virksomhedens erhvervskonto –eller ved factoring.

Ved mel­lem­fi­nan­si­e­ring vil virksomheden ofte have et større tilgodehavende fra eksterne sam­ar­bejds­part­ne­re eller kunder, som den forventer at modtage inden for en afgrænset periode. I den situation er der flere muligheder for at optage et lån som mel­lem­fi­nan­si­e­ring.

Hvad koster mellemfinansiering?

Omkostningerne forbundet med en mel­lem­fi­nan­si­e­ring afhænger af, hvilken løsning der er den rette for din virksomhed.

Rente, op­ret­tel­ses­om­kost­nin­ger og gebyrer varierer alt efter, om der er tale om en kassekredit, et erhvervslån eller noget helt tredje.

Rådgivning om fi­nan­si­e­rings­løs­nin­ger

Hos Arbejdernes Landbank har vi en række erhvervscentre, som er dedikerede afdelinger, der udelukkende rådgiver og samarbejder med vores erhvervskunder.

Vores erhvervscentre er fordelt over hele landet, og vi arbejder derfor lokalt og i vores kunders nærområder, hvor vi rådgiver om alt inden for investering, finansiering, erhvervslån, drift og digitale løsninger.

Din virksomhed har altid mulighed for at kontakte vores lokale erhvervscentre, hvor vi kan drøfte jeres muligheder inden for mel­lem­fi­nan­si­e­ring. Det er både muligt at få rådgivning i centrene, men vores er­hvervs­rå­d­gi­ve­re kommer også gerne ud til din virksomhed.

Kontakt os

Erhvervslån

Lån dig til større fleksibilitet med et erhvervslån som mellemfinansiering. Med et erhvervslån har du mulighed for at investere i aktiver og investeringer, der kan skabe vækst.

Bliv erhvervskunde

Tak for din interesse i at blive erhvervskunde hos os! Til at starte med er der nogle informationer, vi skal have fra dig. Når du har sendt in­for­ma­tio­ner­ne, kontakter vi dig.

Sådan gør du:

Når du har udfyldt for­ret­nings­om­fangs­ske­ma­et, skal det uploades sammen med nedenstående an­søg­nings­for­mu­lar. Det er godt at have følgende dokumenter og informationer klar:

  • Seneste interne årsregnskab inkl. spe­ci­fi­ka­tio­ner
  • For­ret­nings­plan
  • Drifts- og lik­vi­di­tets­bud­get
  • Periodebalance år til dato

For at blive oprettet som erhvervskunde er det en betingelse, at den krævede dokumentation indleveres digitalt via denne formular.

Vi gør opmærksom på, at oprettelse af en erhvervskonto koster kr. 3.000 og efterfølgende et månedligt gebyr på kr. 250.

Præsentation af virksomheden

Virksomhed og kontaktoplysninger

DD.MM.ÅÅÅÅ

Kontaktperson/Indehaver i virksomheden

Oplysninger om forretningen

Jeg bekræfter, at oplysningerne på Virk.dk om de reelle ejere er korrekte*

Oplysninger om nuværende bank

Ønsker virksomheden at være helkunde i Arbejdernes Landsbank? (Flytte Nemkonto og øvrigt engagement fra nuværende bank)*

Oplysninger om revision

Bruger virksomheden en godkendt revisor? (Registreret/Statsautoriseret)*
Bruger virksomheden en ikke-godkendt revisor/bogføringstjeneste?*

*Hvorfor skal jeg oplyse, hvem virksomhedens revisor er?

Erhvervskunder i Arbejdernes Landsbank skal som udgangspunkt benytte en godkendt revisor. Det vil sige en registreret eller statsautoriseret revisor. Det skal du, fordi vi ønsker at bidrage til bekæmpelse af hvidvask og svig med skatter og afgifter. Derfor beder vi dig oplyse din virksomheds revisor.

Vedhæft din virksomheds dokumenter

Nedenfor bedes du vedhæfte din virksomheds dokumenter.
De vedhæftede filer skal være i PDF-format og må ikke være større end 5 MB.

Forretningsomfangsskemaet*
Seneste interne årsregnskab inkl. specifikationer*
Forretningsplan*
Drifts- og likviditetsbudget*
Periodebalance år til dato*

Behandling af personoplysninger

Dine oplysninger behandles fortroligt. Vi indsamler og behandler kun personoplysninger til specifikke formål, og vi sletter oplysningerne igen, når vi ikke længere har et lovligt formål med at opbevare og behandle dem. Du kan læse mere om bankens behandling af personoplysninger her.

Dette websted er beskyttet af reCAPTCHA og Google Privatlivspolitik og Servicevilkår gælder.