Skip til indhold

Brugeradministration – selvbetjening i Netbank Erhverv

Bru­ge­rad­mi­ni­stra­tion er en effektiv selv­be­tje­nings­løs­ning til virksomheder, der har brug for mere end én bruger i netbank. Med bru­ge­rad­mi­ni­stra­tion får din virksomhed et værktøj, der kan administrere brugeradgange og bru­ger­ret­tig­he­der i netbank hurtigt, sikkert og fleksibelt.

Kvinde Med Kaffekop Sidder Sammen Med Mand Foran Pc
Eftertænksom Kvinde Arbejder Foran Pc

Selvbetjent brugeradministration

Med bru­ge­rad­mi­ni­stra­tion har din virksomhed mulighed for at udpege én eller flere personer til at håndtere ad­mi­ni­stra­tio­nen af brugere og bru­ger­ret­tig­he­der i Netbank Erhverv. Det er muligt at tilpasse ad­gangs­ret­tig­he­der i takt med virksomhedens behov og på den måde skabe øget sikkerhed og fleksibilitet i hverdagen. 

Bru­ge­rad­mi­ni­stra­tion hjælper din virksomhed med at administrere adgangs- og sik­ker­heds­be­hov hurtigt, fleksibelt - og uden behov for kontinuerlig kontakt med banken.

Kontakt din rådgiver eller ring på 38 48 38 48 og hør mere
Smilende Mand Sidder Bag Pc

Fordele ved brugeradministration

  • Effektivt og fleksibelt. Ad­mi­ni­stra­to­rer kan selv oprette, ændre eller spærre brugere samt tildele bruger- og ad­gangs­ret­tig­he­der direkte i netbank. 
  • Mindre ventetid, større produktivitet. Bru­ger­ret­tig­he­der kan ændres på få minutter, hvilket giver en hurtig håndtering, der sparer tid og øger flek­si­bi­li­te­ten.
  • Kontrol og øget sikkerhed. Din virksomhed bevarer fuld kontrol over, hvem der har adgang til virksomhedens konti. Forældede eller manglende bru­ger­ret­tig­he­der kan opdateres med det samme – en vigtig faktor for at opretholde sikkerheden i en travl hverdag.
  • Mindre afhængighed af banken. Med selva­d­mi­ni­stra­tion i netbank kan hverdagen køre mere ubesværet, uden at banken skal involveres.

Udpeg mindst to brugeradministratorer

Vi anbefaler, at din virksomhed udpeger mindst to bru­ge­rad­mi­ni­stra­to­rer. Dette sikrer en ekstra kontrol ved administration af adgange og gør samtidig bru­ge­rad­mi­ni­stra­tio­nen mere fleksibel.

Har din virksomhed behov for ferieafløsere, vikarer eller løbende ændringer i bru­ger­ret­tig­he­der, vil to ad­mi­ni­stra­to­rer gøre det muligt nemt og effektivt at holde styr på brugeradgange.

Legitimation af administratorer og brugere

Når I benytter bru­ge­rad­mi­ni­stra­tion kræver det, at alle ad­mi­ni­stra­to­rer og brugere er legitimeret med billede og adresse. 

Ad­mi­ni­stra­to­rer oprettes og legitimeres af banken, og herefter kan ad­mi­ni­stra­to­rer selv oprette virksomhedens øvrige brugere. Det er jeres ansvar at sikre, at alle brugere er legitimeret. Vi forholder os alene til legitimering af ad­mi­ni­stra­to­rer. 

 

Mand Og Kvinde Ser Sammen På En Ipad

Kom godt i gang med brugeradministration

Når I skal i gang med bru­ge­rad­mi­ni­stra­tion skal I kontakte jeres rådgiver, som opretter jeres adgang og legitimerer ad­mi­ni­stra­to­rer. 

I den forbindelse beder vi jer besvare følgende spørgsmål: 

  1. Hvilke brugere skal være ad­mi­ni­stra­to­rer i virksomheden?
  2. Hvordan skal god­ken­del­ses­pro­ces­sen foregå: Én person alene eller to i forening?
  3. Skal administrator have mulighed for at oprette alle typer brugere eller kun udvalgte?
  4. Skal administrator kunne administrere flere selskaber i koncernen via fuld­magts­ad­gang?
  5. Hvem skal underskrive aftalen om oprettelse?

På den måde kan vi sikre, at I får en løsning, der opfylder jeres virksomheds behov.

Kontakt din rådgiver eller ring på 38 48 38 48 og hør mere

Få svar på spørgsmål om Brugeradministration