”Det var ikke tilfældigt, at vi valgte at tage kontakt til lige netop Arbejdernes Landsbank”, siger Michael Plougmann, investor i Tecvision og partner i rådgivningsvirksomheden Virkon og fortsætter:
”Tecvision kom med en rigtig god idé og vækststrategi, og derfor var der behov for at få ’benzin på tanken’ med det samme. Så virksomheden både kunne innovere, komme hurtigt i markedet og ramme de rigtige kunder. Med mit tidligere kendskab til Arbejdernes Landsbank var banken et oplagt valg som sparringspartner. For en vækstvirksomhed er det utroligt vigtigt med en bank, der både forstår, hvad der foregår lokalt, og samtidigt har en stærk vilje til at sætte sig ind i virksomhedens forretning. Det har Arbejdernes Landsbank efter min mening virkelig forstået,” siger Michael Plougmann, investor i Tecvision.
”Kom først - Bliv størst”
Jan Jørgensen, erhvervsrådgiver i Arbejdernes Landsbank, fortæller:
”Under de første møder med Tecvision gennemgik vi både deres nye idé og selve forretningen i mange detaljer. Vi så på alt lige fra konkurrenter og kunder til produkter og leverandører. Faktisk hele virksomhedens netværk - både nu og potentielt i fremtiden. Det er typisk sådan, vi arbejder med en vækstvirksomhed: Vi går hele vejen rundt for at afdække alle muligheder. Og det stod hurtigt klart for os, at valget af samarbejdspartnere – og derigennem valget af distribution – var en afgørende faktor for succes. Ved at introducere virksomheden til det aktive lokale erhvervsnetværk og teame op med fx byggefrmaer, ville Tecvision kunne distribuere gennem sælgere over det hele fra dag ét. ”Kom først - Bliv størst” er ofte en vigtig nøgle til succes for vækstvirksomheder," lyder det fra Arbejdernes Landsbank.
Guld værd for en vækstvirksomhed
”Den primære dialog med banken har faktisk ikke direkte noget med penge og traditionel bankforretning at gøre”, fortæller investor Michael Plougmann. ”Det handler om forretningen, produktet, potentialet for vækst og mulighederne for at bruge bankens eget netværk. Banken interesserer sig virkelig stærkt for Tecvisions forretning, og det er guld værd for en vækstvirksomhed. Vækstvirksomheder støder hele tiden på udfordringer i forhold til den daglige drift. Men med en bank i ryggen, der virkelig forstår og interesserer sig for forretningen, kan virksomheden bedre koncentrere sig om sin kerneforretning og dermed
skabe innovation og vækst.”
Konkrete resultater
Arbejdernes Landsbank:
”Dialogen med Tecvision resulterede bl.a. i, at virksomheden – gennem os – fik nye muligheder for adgang til det lokale erhvervsnetværk. Hvilket styrker virksomheden på flere fronter og i sidste ende skaber konkrete resultater for Tecvision. Og selvfølgelig vil vi også gerne sælge vores almindelige bankprodukter. Men det er først og fremmest i vores interesse, at bankens kunder vækster og udvikler sig – for jo bedre det går for vores kunder, jo bedre en forretning er de også for os.”
TecVision