En ansvarlig bank

En ansvarlig bank

Arbejdernes Landsbanks grundlæggende værdier og tilgang til kunder, medarbejdere, samarbejdspartnere og investeringer bygger på respekt for mennesker og et mål om at efterlade så positivt et aftryk på omverdenen som muligt. Banken har en række politikker og mål, der søger at sikre og fremme vores medarbejderes og kunders trivsel og økonomiske tryghed. 

Lang historie med social ansvarlighed

Arbejdernes Landsbank har en lang historie med social ansvarlighed, der rækker helt tilbage til bankens grundlæggelse i 1919. Formålet med stiftelsen af banken var at sikre fagbevægelsen uafhængighed af kapitalistiske banker i en konfliktsituation, at bestræbe sig på at sikre fagbevægelsens medlemmer i en konfliktsituation samt at tilbyde bedre og billigere lånemuligheder som alternativ til pantelåneren. 

Fem indsatsområder

Vi tilstræber at leve op til vores sociale og samfundsøkonomiske ansvar som bank på fem indsatsområder:

Kunder og produkter

Som økonomisk rådgiver har vi et ansvar for, at vores kunder får optimale vilkår for at leve det liv, som deres økonomi giver dem mulighed for.

Det er vores politik at

  • sikre, at kunden forstår sin økonomiske situation og de produkter, vi tilbyder.
  • behandle alle kunder professionelt, med respekt og omtanke for deres individuelle behov.
  • tilbyde kunderne personlig økonomisk rådgivning.
  • yde rådgivning, som tilgodeser kundens behov.
  • uddanne vores kunderådgivere, så deres kompetencer lever op til de berettigede forventninger til en full-service bank.
  • tilbyde vores kunder etisk screenede investeringer.