Mest stillede spørgsmål om ...

Mest stillede spørgsmål om ...

Herunder har vi listet de mest almindelige spørgsmål, vi får fra kunder.

Finder du ikke svar på dit spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på tlf. 38 48 48 48. Alle hverdagen kl. 8.00 - 20.00.


... kort

  • Mit Mastercard eller Mastercard Cash virker ikke?

    Når vi udsteder et nyt Mastercard eller Mastercard Cash, kan det ikke benyttes på internettet eller uden for Europa. Det kan du selv ændre via ”Geografisk sikkerhed”, som du finder i AL-NetBank eller AL-MobilBank.

    Læs mere.

  • Der er trukket beløb på min konto, jeg ikke kender til?

    Opdager du, at der er trukket et beløb fra din konto, som du ikke kan genkende, eller modtager du ikke en vare eller service, som du har købt, kan du sende en indsigelse til banken.

    Vær opmærksom på, at en indsigelse skal ske omgående for at undgå, at sagen forældes. 

    Læs mere.

  • Hvordan bestiller jeg et nyt kort?

    Genbestil nyt kort

    Er dit kort blevet ødelagt, men ikke spærret, kan du genbestille et nyt via AL-NetBank. 

    Sådan gør du:

    • Log på AL-NetBank
    • Klik på menupunktet "Kort og valuta" for at få en oversigt over dine kort
    • Kan du bestille et nyt kort, vil du ud for kortet finde punktet "Genbestil kort"
    • Klik på det og følg vejledningen på skærmen.

    Når du genbestiller et Visa/dankort får dit kort nyt kortnummer med du beholder samme pinkode. Husk, derfor at du skal ændre kortoplysninger hos de leverandører, hvor du betaler abonnementer, brobizz, rejsekort o.l. via træk på dit kort.

    Bestil nyt kort

    Har du mistet dit kort og derfor har spærret det kan du via AL-NetBank bestille et nyt. 

    Sådan gør du:

    • Log på AL-NetBank
    • Klik på menupunktet "Kort og valuta"
    • Øverst til højre på skærmen finder du punktet "Bestil nyt kort"
    • Klik på det og følg vejledningen på skærmen.

    Når du bestiller et nyt kort får du nyt kortnummer og evt. ny pinkode. Husk, derfor at du skal ændre kortoplysninger hos de leverandører, hvor du betaler abonnementer, brobizz, rejsekort o.l. via træk på dit kort.

    Kontakt os

    Er du i tvivl om, hvad du skal gøre, så kan du i stedet kontakte banken. Ring til 38 48 48 48.


... betalingsservice

  • Hvordan AFVISER jeg en regning, der betales via Betalingsservice?

    Via AL-NetBank kan du afvise regninger, der betales via Betalingsservice.

    Sådan gør du:

    1. Log på AL-NetBank
    2. Klik på "Konti og posteringer"
    3. Derefter på "Kommende betalinger"
    4. På siden finder du en oversigt over dine kommende betalinger. I kolonnen "Til konto" klikker du på nummer, der står ud for den betaling, du vil afvise
    5. Nederst i det vindue, du ser, står "Vil du .." – klik på "Afvise denne betaling"
    6. Husk at hvis betalingen ikke skal betales fremover, skal du afmelde aftalen.
  • Hvordan AFMELDER jeg en regning, der betales via Betalingsservice (tidligere PBS)?

    Via AL-NetBank kan du afmelde regninger, der betales via Betalingsservice.

    Sådan gør du:

    1. Log på AL-NetBank
    2. Klik på "Konti og posteringer"
    3. Derefter på "Kommende betalinger"
    4. På siden finder du nederst "Genveje" – klik på "Oversigt fra Betalingsoversigt .."
    5. Klik på "Aftaleoversigt" i topmenuen
    6. Klik på den aftale, du vil afmelde
    7. Klik på "Afmelde aftalen".
  • Hvordan TILMELDER jeg en regning til Betalingsservice (tidligere PBS)?

    Via AL-NetBank kan du tilmelde regninger, der ønskes betalt via Betalingsservice.

    Sådan gør du:

    1. Log på AL-NetBank
    2. Klik på "Betal og overfør"
    3. Derefter på "Betalingsservice"
    4. På siden finder du nederst "Vil du …" – klik på "Tilmelde ny aftale"
    5. Følg herefter vejledningen på skærmen.

... konti

  • Hvor kan jeg finde saldoen på min konto?

    Du kan altid finde den aktuelle saldo på dine konti i AL-NetBank eller AL-MobilBank.

    Herudover kan du tilmelde dig AL-SMSBank. Her kan du bl.a. tjekke saldo og kontobevægelser. - Læs mere.

    Endelig kan du få et kontoudtog via vores pengeautomater. Sådan gør du:

    • Når du har indsat dit kort og indtastet din kode, skal du i stedet for at vælge beløb trykke på knappen ”Anden funktion”.
    • Vælg herefter ”Saldo” og vælg om du vil se ”Saldo på skærm” eller hvis du vil have saldoen på papir vælg ”Udskriv saldo".
  • Hvor kan jeg finde et IBAN-nummer?

    Du finder IBAN-nummer og SWIFT-adresse i AL-NetBank eller AL-MobilBank.

    Sådan gør du i AL-NetBank:

    1. Log på netbanken
    2. Gå ind under fanen ”Konti og posteringer”
    3. Klik på ”Kontovilkår”
    4. Vælg herefter hvilken konto du vil se IBAN og SWIFT for.

    Sådan gør du i AL-MobilBank:

    1. Log på mobilbanken
    2. Klik på "konti"
    3. Klik på kontoen
    4. Klik på info-ikonet i øverste højre hjørne.