Gå til indhold PrivatErhvervAL-KontoKig Gå til navigation
Indsigelser på kortbetalinger

Indsigelser på kortbetalinger

Opdager du, at der er foretaget betalinger med dit kort, som du ikke kan genkende eller acceptere, hjælper vi dig med at få tilbageført betalingen. Det f.eks. være hvis du

  • opdager kortbetalinger på din konto, som du ikke selv har foretaget.
  • opdager, at dit kort er anvendt to gange til samme betaling.
  • ikke har modtaget en vare, som du har købt med dit kort.

Vi hjælper dig

Står du i en af de nævnte situationer kan du gøre indsigelse. Det betyder, at du klager over en kortbetaling (en korttransaktion), som er trukket på din konto. Det er vigtigt, at du gør indsigelse hurtigst muligt for at undgå, at din sag bliver forældet.

Sådan gør du indsigelse

Du skal udfylde en indsigelsesblanket og sende den til banken. Vælg årsagen herunder.

Typiske årsager

1. Der er foretaget køb med dit kort, som du ikke kender til

2. Du har ikke modtaget en vare, som du har købt på nettet

Andre årsager

2.a. Du har ikke modtaget de bestilte varer, fordi forretningen er gået konkurs

3. Du har opsagt et abonnement, men stadig bliver trukket på din konto

4. Der er sket en fejl i din udbetaling fra en pengeautomat

5. En vare eller service, som du har købt, ikke er som forventet

6. Du har returneret eller afbestilt en vare, men ikke har fået pengene retur

7. Du har handlet med forretningen, men ikke har godkendt alle købene, der er foretaget på dit kort

8. Der er hævet fra et hotel, krydstogt eller biludlejning, som du tidligere har handlet med, men du har ikke har godkendt transaktionen

9. Du har betalt flere gange for samme vare eller service

10. Det hævede beløb ikke er det samme, som du accepterede i forbindelse med købet

11. Et køb, du har foretaget er gennemført i en forkert valuta

Kontakt

Kontakt

Selvbetjening

Selvbetjening