Gå til indhold PrivatPrivat BetaErhvervAL-KontoKigDigital signering Gå til navigation
Arbejdernes Landsbank nummer 1 i loyalitetsundersøgelse

Arbejdernes Landsbank nummer 1 i loyalitetsundersøgelse

30. december 2015
Gå til nyhedsoversigt

Arbejdernes Landsbank fortsætter sin stærke kundetilfredsheds- og loyalitetsudvikling og vinder årets Loyalty Award – for tredje år i træk. Det viser 'BrancheIndex Bank 2015' undersøgelsen, som er foretaget af rådgivningsvirksomheden Loyalty Group blandt 3.500 private bankkunder.

Nye tal fra rådgivningsvirksomheden Loyalty Groups 'BrancheIndex Bank 2015' undersøgelse blandt 3.500 private bankkunder viser, at Arbejdernes Landsbank fortsætter den stærke kundetilfredsheds- og loyalitetsudvikling og vinder årets Loyalty Award – for tredje år i træk.

”Vi er meget glade for og stolte over kundernes anerkendelse af os og vores måde at drive bank på. Prisen bekræfter os i, at vores fokus på nærværende og ansvarlig rådgivning værdsættes højt af vores kunder, men den får os på ingen måde til at hvile på laurbærrene. En af vores vigtigste strategiske målsætninger er at have tilfredse og loyale kunder, og derfor vil vi også fremadrettet arbejde benhårdt på at give vores kunder den bedst mulige rådgivning og service” siger kommunikations- og marketingdirektør i Arbejdernes Landsbank, Peter Froulund.

Den hidtil bedste position i undersøgelsen
Arbejdernes Landsbank opnår sin hidtil bedste position i undersøgelsen med hele 75 indekspoint – det er 14 indekspoint foran nærmeste konkurrent.

”Vores rådgivere gør sig hver dag umage med at forstå, hvordan kundernes samlede livssituation ser ud, hvad deres ønsker til fremtiden er, og hvad der giver den enkelte kunde værdi. Denne grundighed, tror jeg, er en del af forklaringen på den store tilfredshed og tillid, som vi oplever fra kundernes side. Samtidig tror jeg, forklaringen skal findes i, at kunderne oplever en klar sammenhæng mellem det, vi siger, og det vi rent faktisk gør,” fortæller Peter Froulund, kommunikations- og marketingdirektør i Arbejdernes Landsbank.

Nummer 1 i ’information’, ’kundeservice’, ’pris’ og ’rådgivning’
Resultaterne fra undersøgelsen skaber klarhed over de danske bankers evne til at imødekomme deres kunder inden for de fire centrale områder: Information, kundeservice, pris og rådgivning. Arbejdernes Landsbank placerer sig i toppen af samtlige områder og formår samtidig at adskille sig med en væsentlig margen til konkurrenterne.

”Den stadigt positive udvikling i Arbejdernes Landsbanks position i loyalitetsindekset viser, at når det kommer til arbejdet med at forstå og styrke kundeforhold, er banken virkelig sin opgave voksen. Store positive spring i kundeloyalitet sker yderst sjældent, når man bevæger sig på en høj placering i loyalitetsindekset. Den marginale udvikling, som Arbejdernes Landsbank formår, skal derfor anerkendes som en flot præstation”, siger direktør og seniorrådgiver i Loyalty Group, Mikkel Korntved.

Fakta om BrancheIndex Bank 2015

  • 3.500 bankkunder har deltaget i BrancheIndex Bank 2015
  • Kunderne har vurderet deres bank på centrale områder som information, kundeservice, pris og rådgivning
  • BrancheIndex Bank er blevet gennemført af rådgivningsvirksomheden Loyalty Group hvert år siden 2001
  • Formålet er at afdække de danske privatkunders tilfredshed med og loyalitet over for deres bank

Få mere info om undersøgelsen 

Kontakt

Kontakt

Selvbetjening

Selvbetjening