Gå til indhold PrivatPrivat BetaErhvervAL-KontoKigDigital signering Gå til navigation
Indsigelse på kortbetaling

Indsigelse på kortbetaling

Har du mistanke om, at dit kort er blevet misbrugt, skal du spærre det med det samme.

Du kan spærre dit kort ved at ringe på telefon +45 70 15 81 00, der svarer døgnet rundt.

Har du selv foretaget købet

Hvis du selv har foretaget købet, skal du først forsøge at løse problemet med den forretning eller hjemmeside, du har handlet med, før der kan gøres indsigelse. Det er en fordel og sommetider et krav, at du kan dokumentere, at du har taget kontakt til forretningen. Så gem al korrespondance du har med forretningen.

Hvis du ikke finder en løsning med forretningen indenfor 2 uger, skal du gøre indsigelse straks.

Jo før du kontakter os, jo større er sandsynligheden for, at vi kan hjælpe dig.

Før du går i gang

Før du opretter din indsigelse, kan det være en god ide at gøre de nødvendige forberedelser og have relevante oplysninger klar – f.eks.

  • Oversigt over de transaktioner, som du vil gøre indsigelse imod – du kan finde alle oplysningerne på dit kontoudskrift.
  • Politianmeldelse – hvis dit kort er stjålet/tabt.
  • Kopi af kvittering/faktura og vilkår fra forretningen – hvis du har handlet med forretningen.

Sådan gør du indsigelse

Vælg en årsag herunder og udfyld blanketten.

Typiske årsager

1. Der er foretaget køb med dit kort, som du ikke kender til

2. Du har ikke modtaget en vare, som du har købt på nettet

2.a. Du har ikke modtaget de bestilte varer, fordi forretningen er gået konkurs

Kontakt

Kontakt

Selvbetjening

Selvbetjening