Indsigelse på kortbetaling med AL-Netbank

Har du mistanke om, at dit kort er blevet misbrugt, skal du spærre det med det samme. Du kan spærre dit kort i mobil- og netbanken eller ringe på telefon +45 70 15 81 00, der svarer døgnet rundt.

Har du selv foretaget købet?

Hvis du selv har foretaget købet, skal du først forsøge at løse problemet med den forretning eller hjemmeside, du har handlet med, før der kan gøres indsigelse. Det er en fordel og sommetider et krav, at du kan dokumentere, at du har taget kontakt til forretningen. Så gem al korrespondance du har med forretningen.

Hvis du ikke finder en løsning med forretningen indenfor 2 uger, skal du gøre indsigelse straks. Jo før du kontakter os, jo større er sand­syn­lig­he­den for, at vi kan hjælpe dig.

Før du går i gang
Før du opretter din indsigelse, kan det være en god ide at gøre de nødvendige forberedelser og have relevante oplysninger klar, f.eks.:

  • Oversigt over de transaktioner, som du vil gøre indsigelse imod. Har du AL-Netbank kan du finde alle oplysninger i din netbank/mobilbank eller på dit kontoudskrift.
  • Po­li­ti­an­mel­del­se – hvis dit kort er stjålet/tabt.
  • Kopi af kvittering/faktura og vilkår fra forretningen – hvis du har handlet med forretningen.

Har du spørgsmål