Kunderådgiveren

Kunderådgiveren

Som kunderådgiver i Arbejderens Landsbank vil du have fokus på helhedsrådgivning. Du kommer til at arbejde med vores privatkundekoncept, der bl.a. indeholder afholdelse af Værdisamtaler.

Læs mere om jobbet som kunderådgiver og mød kunderådgiver Marianne Gerdes, filialen på Frederiksberg.

Der er masser af plads til, at jeg kan være, som jeg gerne vil

Marianne Gerdes holder meget af sit job. Det bedste ved jobbet som kunderådgiver er, at hun dagligt møder og kommer ind på livet af nye mennesker. Selv efter 21 år i samme filial spørger hun altid lige til sine kunders dagligdag, børn eller sommerhus. Hun kan slet ikke lade være at involvere sig, og selv om hun er blevet tilbudt nye omgivelser og input i en anden filial, kan hun ikke forestille sig at forlade filialen i hjertet af Frederiksberg.

- Som kunderådgiver har jeg ansvaret for en større kundeportefølje primært bestående af privatkunder. En god blanding af kunder i alle aldre, og mine rådgivningsopgaver spænder fra bolig, pension og kredit til investering. Størstedelen af vores papirarbejde er centraliseret og udføres af vores filialsupport i Glostrup, Odense eller Aarhus, så jeg kan koncentrere mig om det vigtigste - nemlig rådgivning og mødet med kunderne.

- Det bedste ved at være i Arbejdernes Landsbank er de trofaste kunder og glæden ved at rådgive og hjælpe i forskellige situationer. Vi har nogle klare mål, som vi skal leve op til, men da vi selv har haft indflydelse på målene, så opnår vi dem ved godt samarbejde. Det er også vigtigt for os at opnå en god kontakt med vores kunder, og jeg har alle muligheder for at skabe den kunderelation, jeg gerne vil. I mit tilfælde vil jeg gerne tæt på. Det får jeg lov til, og jo bedre jeg kender mine kunder, jo bedre kan jeg rådgive dem. Jeg føler, at der er masser af plads til, at jeg kan være, som jeg gerne vil. Arbejdernes Landsbank har en meget rummelig og positiv personalepolitik, og fordi jeg har det godt, udstråler jeg også glæde, når jeg taler med mine kunder.

- Der er en vidunderlig stemning i vores team, og det kan vores kunder også mærke og giver udtryk for, når de er her. Det er også en af årsagerne til at vi i flere år har haft stor kundetilgang. Udgangspunktet er, at vi fungerer bedst, når vi får lov til at være os selv, og det giver os en stor troværdighed. Det er nok også derfor, at banken ni år i træk er kåret til danskernes foretrukne bank. Jeg har en bred vifte af produkter at tilbyde mine kunder, og med mange års erfaring og kompetencer arbejder jeg med frihed under ansvar. Det bliver jeg motiveret af, og det gør mig til en stabil, trofast og meget pligtopfyldende medarbejder. Jeg er meget stolt af mit job i Arbejdernes Landsbank.

Kunderådgiver Marianne Gerdes er uddannet i Arbejdernes Landsbank. I 1985 begyndte hun som bankelev i bankens filial på Bispebjerg, og da hun var udlært, kom hun til filialen i Hvidovre. 53-årige Marianne sidder i dag i filialen på Frederiksberg, hvor hun har været siden 1986.

Du skal bruge din tid på at hjælpe vores kunder med at få opfyldt deres ønsker

Som kunderådgiver i Arbejdernes Landsbank får du din egen kundeportefølje af privatkunder. Du er ansvarlig for at rådgive og udvikle kundeporteføljen ud fra vores kundekoncepter.

Det betyder, at du bl.a. skal aftale og gennemføre Værdisamtaler med dine privatkunder. Du skal kort sagt sikre dine kunder en kompetent helhedsrådgivning, der er ansvarlig, nærværende og enkel.

Du deltager i filialens markedsføringsmæssige aktiviteter sammen med filialens øvrige kunderådgivere, og vi forventer, at du forsøger at tiltrække nye forretninger til banken via ambassadørsalg og evt. via dit netværk.

Unikt rådgivningskoncept

I Arbejdernes Landsbank har vi et unikt rådgivningskoncept. En rundspørge blandt vores kunder viser, at det er et spændende og givtigt koncept, som giver øget udbytte for både kunden og banken.

Konceptet indeholder en Værdisamtale, der skal sikre, at du som kunderådgiver kender dine kunder bedst muligt, så du kan yde dem den bedste rådgivning.

Du skal hvert 3. år invitere dine kunder til en Værdisamtale, der tager udgangspunkt i, hvor kunden befinder sig i sit liv. Inden samtalen opfordres kunden til at være med til at sætte en dagsorden op for mødet.

Det unikke ved samtalen er, at du primært taler om kundens værdier samt ønsker og drømme til fremtiden og ikke om produkter og ydelser.

I den mellemlæggende 3-årige periode skal du følge op på kundens økonomi, og du skal sørge for, at de aftaler, du har truffet med kunden under Værdisamtalen, overholdes. På den måde sikrer vi vores kunder, at de får den rådgivning, der lever op til deres forventninger.

Tilvalg af særlige opgaver

Som kunderådgiver har du mulighed for at specialisere dig inden for en række særlige opgaver. Det er:

Tilvalg andelsbolig

Kunderådgiver med tilvalg andelsbolig er ud over sin almindelige kundeportefølje også kundeansvarlig for filialens andelsboligkunder samt for rådgivning og salg over for andelsboligforeninger i samarbejde med vores centrale Boligfunktion. Arbejdsopgaverne er bl.a.

  • analysering og vurdering af andelsboligforeningers økonomi og værdier.
  • rådgivning i forbindelse med private kunders køb/salg af andelsboliger.

Tilvalg vurdering

Vælger du at blive kunderådgiver med tilvalg vurdering, bliver du også ansvarlig for at tage ud til værdiansættelse af ejendomme med henblik på belåning i Totalkredit. Herudover skal du besigtige og værdiansætte ejendomme med henblik på bankfinansiering – både ejerbolig og andelsbolig.

Du skal have gennemført Boligakademiets vurderingsuddannelse og holder dig løbende ajour inden for boligområdet.

Tilvalg lokal koordinering (LOKO)

Kunderådgivere med tilvalg lokal koordinering udpeges af filialdirektøren til en eller flere af de 3 forskellige LOKO-profiler:

  • Bolig & Kredit
  • Pension
  • Investering
  • IT.

Det at have tilvalget lokal koordinering betyder, at du bliver ansvarlig for formidling af information fra stabsfunktioner til de relevante medarbejdere i filialen. Det forventes, at du sætter dig grundigt ind i den modtagne information, men du har ikke et fagligt ansvar.

Tilvalg stedfortræder

Vælger du kunderådgiver med tilvalg stedfortræder for lederen, er du i filialdirektørens fravær ansvarlig for at lede og fordele arbejdet i filialen.