Gå til indhold PrivatErhvervAL-KontoKig Gå til navigation
Kunderådgiver service

Kunderådgiver service

Som kunderådgiver service er en af dine hovedopgaver at tage imod vores kunder, nuværende som nye. Du er frontpersonen, der står parat med den gode kundeservice.

Kunderådgiver service

Du har fokus på service

Jobbet som kunderådgiver service er meget alsidigt, og du har mulighed for at vælge en række særlige fagområder til.

Det er dig, der tager imod nye kunder. Du skal vurdere, hvilken type kunde, der er tale om, og opfange købssignaler og herefter henvise kunden til en kunderådgiver inden for områderne: Bolig, pension, personforsikring og investering.

Du er ansvarlig for at servicere og rådgive en fast kundeportefølje, der består af privat- og foreningskunder med et mindre rådgivningsbehov. Du skal være parat til at mødes med kunderne, hvis de ønsker et møde, og evt. henvise dem til en kollega for at sikre den bedste rådgivning. Din rådgivning skal være ansvarlig, nærværende og enkel.

Du servicerer kunder, der har spørgsmål omkring deres daglige økonomi. Det kan være spørgsmål til betalingskort, til kundens budgetkonto eller bankens selvbetjeningssystemer, som vi altid opfordrer kunden til at gøre brug af.

Endelig skal du hjælpe kunderådgiverne med at løse opgaver, som de overdrager til dig inden for f.eks. pension, bolig eller kundens daglige økonomi.

Tilvalg af særlige opgaver

Som kunderådgiver service har du mulighed for at vælge en række særlige opgaver til. Det er:

Tilvalg markedsføring

Med dette tilvalg er du med til at igangsætte og koordinere markedsføringsaktiviteterne i filialen. Du medvirker til at motivere kollegaer til at gennemføre aktiviteterne: Du er med til den praktiske tilrettelægning af lokale aktivitetsplaner og markedsføringsbudgetter. Du er ansvarlig for filialens vinduesudsmykning samt for udskiftning og opsætning af reklamer og brochurer. Endelig er du filialens lokale koordinator til Marketingafdelingen.

Tilvalg kasse

Tilvalg af kasse betyder, at du vil være ansvarlig for filialens beholdning af kontanter, fremmed valuta samt beholdningen i pengeautomaten, og du skal sikre, at beholdningen af kontanter og fremmed valuta er optimal i forhold til filialens behov. Herudover har du bl.a. som arbejdsopgave at foretage kasseafstemning, tømme døgnboks og tømme automater for indbetalte penge, kort og kuverter.

Tilvalg Lokal koordinator (LOKO)

Tilvalg LOKO betyder, at du er opdateret og rutineret i at løse opgaver inden for dit LOKO-område, så du kan være ansvarlig for og i stand til at videreformidle information til dine øvrige kollegaer i filialen.

Det er muligt at vælge mellem følgende områder:

  • Bolig og kredit
  • Pension
  • Investering
  • IT.

Kompetencer

Som medarbejder i en af vores filialer, er det vigtigt, at du både har stærke faglige kompetencer og de rette personlige kompetencer.

Faglige kompetencer

I Arbejdernes Landsbank vægter vi fagligheden høj. Det er derfor vigtigt, at du har den relevante uddannelse, dvs. du er i gang med eller har bestået Finansuddannelsen, GVU (Grundlæggende Voksenuddannelse) eller har en anden finansiel/økonomisk uddannelse.

Du forstår at anvende dine kompetencer i hverdagen, så det skaber værdi for kunden og i sidste ende for banken.

Personlige kompetencer

Dine personlige kompetencer er også vigtige. Du er god til at samarbejde og tale med forskellige kunder, ligesom du som person er opsøgende og ser nye muligheder.

Lige så vigtigt er det, at du kan efterleve den adfærd, der sikrer vores kunder den gode kundeoplevelse:

  • Ansvarlig
  • Nærværende
  • Enkel.

Læs mere om den ansvarlige, nærværende og enkle kundeoplevelse.

Kontakt

Kontakt

Selvbetjening

Selvbetjening