Gå til indhold PrivatPrivat BetaErhvervAL-KontoKigDigital signering Gå til navigation
Disse 3 ting får erhvervskunder til at skifte bank

Disse 3 ting får erhvervskunder til at skifte bank

Danske virksomheder skifter sjældent bank. Men når de gør, så er det ofte nogle bestemte ting, der går igen. Arbejdernes Landsbanks erhvervskundechef i City-filialen i København, Bo Jakobsen, nævner her 3 typiske faktorer, som han hører fra kunderne.

  1. De gammeldags dyder

”Min erfaring er, at mange erhvervskunder godt kan lide de gammeldags dyder: At man får en personlig erhvervsrådgiver, som man altid kan kontakte direkte - og som også kan tage ud på kundebesøg. At der er et rigtigt telefonnummer, man kan ringe til. At man kan sende en mail, der bliver besvaret. Og selvfølgelig at der er et rigtigt menneske bagved, som interesserer sig for den forretning, man driver – og det menneske man er.”

”En del mindre og mellemstore virksomheder kan føle sig en smule overset i de største banker, hvor den personlige kontakt glider i baggrunden, og de bare bliver en del af en ”telefongruppe”, når de ikke selv kan finde svaret på hjemmesiden eller i netbanken. Derfor leder de efter en bank med en fast personlig rådgiver, og det får de her hos os.”

  1. Den ikke-negative indlånsrente

En anden ting, som ifølge Bo Jakobsen kan få erhvervskunder til at skifte bank, er, hvis virksomheden kan undgå at betale negativ indlånsrente på den formue, som de har stående i banken. Flere store banker har indført negativ indlånsrente de seneste år.

”Vi har som bank taget den beslutning, at det ikke skal koste hverken privat- eller erhvervskunder noget at have penge stående i hos os. Vi stiller blot den betingelse, at man skal være erhvervs-helkunde hos os, dvs. ikke bruge andre banker. Vi vil jo også gene låne penge ud og have kunderne til at bruge os som andet end sparebank.”

  1. Det gode image

Den tredje ting, som kunderne fremhæver ifølge Bo Jakobsen, er en banks image, som jo ofte afspejler bankens ageren og ansvarlighed over for omverdenen.

”For erhvervskunder handler det ikke kun om profit og kapitalisme. For dem er det også vigtigt at have samarbejdspartnere med sunde værdier, som mange – både virksomheden selv og dens kunder - kan spejle sig i.”

Foruden de 3 ovennævnte faktorer – så kræver erhvervskunderne også, at pris, services og kompetencer er i orden, pointerer Bo Jakobsen.

> Læs også: Det siger vores erhvervskunder

Kontakt mig

Bliv kontaktet og lad os høre om din virksomhed og dine ønsker til et samarbejde

Dine oplysninger behandles fortroligt og vil kun blive anvendt i forbindelse med dit ønske om at blive kontaktet for et uforpligtende møde. Ønsker du at blive kunde hos os, beholder vi dine oplysninger. Ellers sletter vi dem efter 3 måneder. Du kan læse mere om bankens behandling af dine personoplysninger på al-bank.dk/persondata.

Kontakt

Kontakt

Selvbetjening

Selvbetjening