Moshi Moshi Mind i Arbejdernes Landsbank

Moshi Moshi Mind i Arbejdernes Landsbank

For de to ejere af Moshi Moshi Mind er det vigtigt, at deres bank sætter sig ind i og forstår deres forretning. Kun på den måde kan banken blive den nødvendige sparringspartner og investor.

Forretningsforståelse er grundstenen i et vellykket banksamarbejde

”Da vi åbnede vores detail- og produktionsvirksomhed, Moshi Moshi Mind, i 2001, og ledte efter den rigtige finansielle partner, oplevede vi ofte en ret ensidig tilgang til forholdet bank/erhvervskunde. Man betragtede typisk risici og økonomi nu og her, men glemte måske at se på muligheder og forretningsudvikling i et mere langsigtet perspektiv. Arbejdernes Landsbank var anderledes. Banken udviste fra starten en forståelse for, at et vellykket økonomisk samarbejde går begge veje: Hvis vores forretning er en succes, bliver bankens forretning også en succes. Derfor er en investering i vores forretning også en investering i bankens egen forretning. For at kunne indgå et samarbejde på de vilkår er det selvfølgelig nødvendigt, at banken sætter sig grundigt ind i sin kunde – og det gjorde Arbejdernes Landsbank i os. Som den eneste af de banker, vi var i kontakt med, foreslog Arbejdernes Landbank f.eks. som den naturligste ting i verden, at det første møde skulle foregå hos os, så hun også på den måde kunne få et indtryk af vores virksomhed og vores idé – samtidig med, at vi drøftede et muligt forretningssamarbejde.

Det indgående kendskab til os er nok også én af grundene til, at vores rådgiver er i stand til at bevare den oprigtige interesse for Moshi Moshi Mind. Hun er altid tilgængelig, hvis vi har brug for hende, og vi har en løbende, tæt dialog alt efter behov. Som helt fast rutine har vi en gang om året et stort statusmøde, hvor vi gennemgår udviklingen i vores forretning og taler om, hvad vi fremadrettet har behov for fra banken. Vores rådgiver præsenterer også nye tiltag, services og produkter fra banken, men hun forsøger aldrig at trække produkter eller ydelser ned over os, som det ikke er oplagt, at vi kunne have glæde af. For os er tilliden og den tætte dialog det absolut vigtigste i vores samarbejde med Arbejdernes Landsbank.”

Stine Skjoldborg og Rikke Rasmussen, ejere af Moshi Moshi Mind

www.moshimoshimind.dk

Fakta

  • Moshi Moshi Mind er en detail- og produktionsvirksomhed, der skaber tøj, kropsplejeprodukter og accessories til kvinder
  • Etableret i 2001 af de to ejere Stine Skjoldborg og Rikke Rasmussen
  • Er repræsenteret med egne butikker i København samt franchise i Aalborg, Aarhus, Hellerup og Frederiksberg
  • Har desuden solgt konceptet til Schweiz
  • Beskæftiger i alt 10 medarbejdere.